نوشته شده توسط : irandesigner

یکی از چالش برانگیزترین کارها در هنگام دکوراسیون داخلی و طراحی اتاق نشیمن، انتخاب تم رنگی برای فضای اتاق است. رنگ دیوار اتاق نشیمن را چگونه انتخاب کنیم؟ چه رنگی برای فرش اتاق نشیمن مناسب است؟ رنگ پرده های اتاق نشیمن را با چه چیزی ست کنیم؟ ترکیب بندی رنگ مبلمان اتاق نشیمن بهتر است چگونه باشد؟ در انتخاب رنگ اکسسوری های به کار رفته در طراحی و دکوراسیون اتاق نشیمن بهتر است به چه نکاتی توجه کنیم؟ چه رنگی برای چیدمان اتاق نشیمن مدرن و یا چیدمان اتاق نشیمن سنتی مناسب تر است؟ این ها تنها بخشی از سوالاتی هستند که در هنگام طراحی داخلی اتاق نشیمن با آن ها مواجه خواهید شد. 



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : irandesigner

کف مانند دیوار یکی از اجزای جدانشدنی از فضاست. با اینکه عموماً توجهی که جلب می‌کند کمتر از دیوار است اما اگر بدانید در هنگام ورود به یک فضای جدید، زمین و کف چقدر در دید شما موثر است، به راحتی به این نتیجه خواهید رسید که کف در دکوراسیون منزل شما بسیار مهم است.

کف‌پوش‌ها انواع متفاوتی دارند و شما باید بر اساس کاربری محل و سلیقه، از این موردها استفاده کنید اما هنگام استفاده از کف‌پوش‌هایی که طرح و یا بافت دارند، دقت داشته باشید که کف، مستعد کثیف شدن است.

همچنین استفاده از طرح جنبۀ دیگری هم دارد، و آن شلوغ به نظر رسیدن محیط است. در نتیجه، هنگام انتخاب، این موارد را به دقت بررسی کنید:

چقدر توجه و نگاه را جلب می‌کند؟

از قرار گرفتن در معرض اشعۀ فرابنفش چه تأثیری می‌پذیرد؟

گرد و خاک، موی حیوانات خانگی و افتادن اجسام متفاوت چه تاثیری بر روی آن دارد؟

برخی از کف‌پوش‌ها بافت دارند. مانند چوب، سیمان، کاشی سرامیک، سنگ مرمر، فرش و … . این‌ها فقط برخی از انواع کف‌پوش‌ها هستند که هر یک به تعداد و دسته‌های متفاوت تبدیل می‌شوند.

فرش به‌عنوان یکی از انواع کف‌پوش، می‌تواند به مدل‌های متفاوت برای طراحی دکوراسیون داخلی استفاده شود.

اگر اتاق شما اثاث کمی دارد، با انداختن یک فرش، فضا پر خواهد شد.

استفاده از طرح‌های یکسان یا متفاوت در  فرش‌های خانه، به سلیقه و سبکی که برای چیدمان انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : irandesigner

دیوارها جزء جدانشدنی از طراحی مدرن و خانه‌ها هستند که اتفاقاً در حق آن‌ها بسیار کوتاهی می‌شود. روش‌های متفاوتی برای طراحی یک پوشش دیوار مناسب وجود دارد.

روش‌هایی مانند رنگ کردن، استفاده از کاغذ دیواری، چوب و برچسب.  رنگ کردن دیوار برای اکثر ما کاری بسیار طاقت‌فرساست که با نام بردن آن، پروژه‌ای چند هفته‌ای در ذهنمان نقش می‌بندد.

اما امروزه با وجود رنگ‌های جدیدی که به بازار آمده، می‌توانید به راحتی دیوارهایتان را رنگ کنید. در انتخاب رنگ دیوار، به روحیۀ خود‌ و مکان مورد نظر، دقت کنید.

اگر انسان شاد و باروحیه‌ای هستید، رنگ‌های زرد و طلایی را پیشنهاد می‌کنیم. روحیۀ آرامی دارید؟ رنگ خاکستری یا آبی را امتحان کنید. همچنین برای رنگ کردن دیوارها از پذیرایی خانه شروع نکنید. برنامۀ منظم و کوتاه بچینید.

 



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : irandesigner

واژه ی فنگ شویی در زبان چینی به معنای «باد و آب» است. واژه "چی"، در فلسفه فنگ شویی،  نوعی انرژی است که اگر در حالت مثبت باشد « شنگ چی»  یا «انرژی حیاتی» نامیده می شود و شانس خوب را به انرژی فیزیکی، روابط عاطفی و رفاه مادی تبدیل می‌کند و جریان داشتن درست و مناسب چی در خانه بسیار مهم است. اما اگر چی راکد بماند و نتواند جریان آزادانه‌ای داشته باشد به انرژی مخربی تبدیل می‌شود که « شا چی»  یا همان «شا»  نامیده می‌شود.

در واقع ، استفاده از فنگ شویی  برای تصحیح جزییات و هرچه بهتر کردن محیط خانه به کار گرفته می شود. هنگامی که این جزییات تصحیح شوند در مسیر یک زندگی رضایت بخش ، شاد و پربرکت قرار خواهید گرفت.

انعطاف پذیری فنگ شویی باعث می شود که این هنر با تمامی سبک های دکوراسیون داخلی سازگاری داشته باشد بعلاوه  رفع انباشتگی ، پاکسازی ، جریان یافتن انرژی مثبت و خلق فضاهای با کیفیت  مھمترین اصل در فنگ شویی است . 



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : irandesigner

طراحی دکوراسیون داخلی یک هنر مهندسی است که می تواند از یک فضا با ابعاد و هندسه مشخص، سطوح مختلف آسایش، امنیت و آرامش را به ارمغان بیاورد. در این مقاله سعی شده است که با استفاده از اصول فنگ شویی، نکاتی در مورد طراحی دکوراسیون داخلی در آپارتمان ارائه شود. به طور خلاصه، تفکر اصلی هنر فنگشویی راکد نماندن انرژی در یک محل است، این فرهنگ را می توان به طراحی معماری از عناصر جز گرفته تا عناصر کل تعمیم داد. در این مقاله ابتدا به مفاهیم پایه فنگ شویی پرداخته شده است، که مطالب اصلی این قسمت برگرفته از "کتاب فنگ شویی برای زندگی در آپارتمان نوشته ی ریچارد وبستر و ترجمه ی  محمد قراچه داغی" می باشد و در ادامه آن به نکاتی ساده و تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی پرداخته شده است. سعی بر آن است که مطالب به نحوی ارائه شوند، که تمامی مخاطبان بتوانند با استفاده از آنها، تغییراتی در محل زندگی خود در جهت جذب بیشتر انرژی مثبت ایجاد کنند. در صورت تمایل مهندسین مشاور دکتر سرور و همکاران در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی می تواند، با شما همکاری نماید.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : irandesigner

انسان به طور ذاتی به دنبال کسب آرامش بوده خصوصا در محیط زندگی وقتی بیشتر زمان روز را بیرون از منزل به سر میبریم نیاز به یک منزل و ماوا داریم. دکوراسیون داخلی چیزی جز کرسی های قدیمی پدربزگ و مادر بزرگ ها، چیزی جز اتاق های پذیرایی بزرگ برای دور همی ها و میهمانی های ما نیست اما هر زور و با گذشت زمان و پیشرفت امکانات دکوراسیون منازل پیچیده تر و مفصل تر شده کم کم از قرینه سازی در سبک های کلاسیک فاصله گرفته و طراحی دکوراسیون داخلی مدرن جای آن را گرفته است فضاهای اختصاصی بیشتر از گذشته شده و کاربری ها تقسیم شده دیگر مانند گذشته کل یک میهمانی در یک اتاق پذیرایی بزرگ اتفاق نمی افتد و فضاهایی مثل اتاق تی وی روم برای تماشای تلویزیون و بازی های کامپیوتری یا اتاق بازی برای بیلیارد و کارت و.. یا استخر و جکوزی، آشپزخانه و مطبخ، اتاق پذیرایی مدرن و چیدمان مبلمان و.. هر یک بخشی از نیاز های انسان را بر عهده دارند در طراحی دکوراسیون داخلی ایرانی که امروزه بیشتر به سبک دکوراسیون مدرن اجرا میشود نورپردازی های دکوراتیو به همراه شلف ها و طبقه های دکوراتیو و پوشش کف و دیوارها بیشتر به چشم می آید از دیگر نکات حایز اهمیت در طراحی دکوراسیون منزل ایجاد فضاهای مختلف در محیط خانه است به گونه ای که با در نظر داشتن اکسسوری های متفاوت و مدل های نورپردازی بتوان مثلا دکوراسیون پذیرایی را در دو حالت کم نور و آرامش بخش با نور های لایت و سبک که حس سکون و آرامش را تداعی میکند داشت و یک حالت فضایی شاد و پرنور که مخصوص میهمانی ها و مراسم هاست.



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : irandesigner

تاکید از مهمترین ویژگی های اصول مهم طراحی داخلی است که می تواند کل طراحی فضای شما را تحت شعاع خود قرار دهد. چرا که با رعایت اصولی و ماهرانه از این ویژگی می توانید به افزایش جذابیت بصری فضای خود کمک زیادی کرده باشید. تاکید در دنیای طراحی داخلی تحت عنوان “نقطه کانونی” نیز شناخته شده است. برای مثال زمانی که شما از یک شومینه و آینه در فضای نشیمن خود استفاده می کنید و مبلمان خود را در حول آن قرار می دهید، در این حالت شومینه و آینه در اصل نقش نقطه کانونی را بر عهده می گیرند. و یا اگر در فضای نشمین خود به جای شومینه و آینه از تلویزیون برای گردهمایی استفاده کنید؛ تلویزیون به عنوان تاکید فضا محسوب می شود. به همین ترتیب می توانید با تاکید بر هر یک از المان ها در فضاهای دیگر، نقطه کانونی شاخص ایجاد کنید که کل فضا را تحت شعاع خود قرار دهد.



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : irandesigner
پژوهش در فرایند طراحی به عنوان هسته ی آموزش معماری در دهه های اخیر مورد توجه پژوهشگران و مدرسان این حوزه قرار گرفته است. در اغلب شیوه های آموزش طراحی معماری، دانشجویان هم سطح تلقی شده و گام های آموزشی به صورت هماهنگ ارائه و پیگیری می شوند. با فرض آن که برنامه های آموزشی مشترک امکان توسعه ی توانمندی های دانشجویان و ارتقای سطوح خلاقیت آن ها را نادیده می گیرد؛ این پژوهش به دنبال اثبات این مدعاست که آموزش طراحی معماری وابسته به یادگیرنده و ویژگی های فردی اوست و مدرس بدون شناخت این عوامل نمی تواند شیوه ی مناسبی را برای آموزش ارائه دهد. از میان عوامل موثر در یادگیری طراحی معماری، تفکر خلاق و سبک های یادگیری به دلیل میزان اهمیت در فرایند طراحی و در ارتباط میان یاددهنده و یادگیرنده، در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته اند. پس از مطالعه در دو حوزه ی آموزش معماری و روانشناسی تربیتی، با پیمایش در جامعه ی هدف و نمونه گیری تصادفی خوشه ای از میان دانشجویان درس مقدمات طراحی معماری 2، در دانشگاه آزاد اسلامی، با برگزاری آزمون های استاندارد، (آزمون سنجش خلاقیت تورنس، آزمون تفکر خلاق تورنس و پرسشنامه ی سبک های یادگیری کلب) به بررسی و تحلیل تفاوت های شناختی دانشجویان پرداخته شد. آزمون فرضیات پژوهش از طریق آزمون خی دو و تحلیل واریانس یک طرفه در نرم افزار spss انجام شد و فرضیات پژوهش مورد تایید قرار گرفت. نتایج نشان می دهد سبک های یادگیری در دانشجویان معماری تفاوت دارند و میزان خلاقیت و تفکر خلاق با توجه به سبک های یادگیری دانشجویان متفاوت است. مهم است بدانیم هر یک از دانشجویان در کدام یک از مولفه های چهارگانه خلاقیت و همچنین مهارت های چهارگانه یادگیری، دارای ضعف هستند و متناسب با میزان ناکارآمدی آن ها در هر بخش با تعریف راه کارهای فرد به فرد به تقویت آن مولفه ها بپزداریم. لذا هدایت دانشجویان در دروس طراحی نیازمند شناخت تفاوت های فردی و ارائه ی راهکارهای متفاوت آموزشی است که خود منوط به تخصص و آگاهی مدرسان حوزه ی آموزش معماری است. آموزش طراحی معماری به دلیل لزوم توجه به تفاوت های فردی دانشجویان ناگزیر از مواجهه ی فرد به فرد با آن ها است.

 



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : irandesigner

برای انجام یک پروژه معماری مراحلی را باید به ترتیب طی کرد که قبل از شروع هر یک از مراحلِ طراحی معماری، باید مرحله پیش رو را به بهترین نحو و روش و بدون هیچ نقصی پشت سر گذاشت .

کلیه پروژه های معماری جهت طراحی از سه بخش اصلی تشکیل می شوند.

این سه بخش (فاز) بایستی به صورت منظم و متداوم پس از دیگری و پشت سر یکدیگر قرار بگیرند تا طراحی معماریمورد نظر به صورت استاندارد پیاده سازی شود هر سه این بخش ها لازم و ملزوم یکیدگر بوده و در صورت عدم اجرای مناسب یک فاز معماری یا عدم پیوستگی مناسب بین آنها کل مجموعه طراحی معماری پروژه با شکست مواجه خواهد شد.

 


:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : irandesigner

معماری معاصر جنبشی در معماری نیست. جنبش‌های معماری مثل باروک، فوتوریسم، یا مدرنیسم همواره به دوره­ی تاریخی مشخصی مربوط هستند. جنبش معماری، انتخاب خاصی در معماری است که مدعی است به صورت انعکاس دقیقی از جامعه عمل می‌‌کند.

از آنجا که معماری معاصر جنبشی معماری نیست، چنین محدودیتی ندارد. معماری معاصر نوعی مکتب فکری نیست. این بدان معناست که معماری معاصر می­تواند گزینه­های معماری متنوعی ارائه دهد به این شرط که این گزینه­ها از آنچه که به طور معمول انجام می­شود، متمایز باشند. با این حال، سطح بالای تنوع، باعث می­شود برخی از ویژگی‌های رایج در معماری معاصر نیز مشاهده شود. این همان نکته‌ای است که اینک بررسی خواهیم کرد.

 


:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : irandesigner

معماري نوعي عمل خلاقانه است كه مقصود آن شكل دادن به فضاي زيست انسان در تماميتش ميباشد و گستره‌ي آن از جوابگويي به نيازهاي انساني در پيوند با محيط و طبيعت تا بيان عواطف و اعتقادات او طيف وسيعي را دربرمي گيرد

به اعتقاد بعضي‌ها معماري مادر همه هنرهاست كه تعاريف مختلفي از آن ارائه‌شده است. رشته معماري يكي از رشته‌هاي مهم دانشگاهي است كه امروزه در دانشكده‌هاي فني يا هنري دنيا تدريس مي‌شود اين رشته داراي دو جنبه هنري و فني است. چون در درس‌هاي ارائه‌شده دروسي است مثل طراحي، زيباشناسي و غيره كه جنبه هنري رشته و دروسي مثل سازه‌هاي بتني و فلزي، مقاومت مصالح و … به جنبه فني اين رشته مربوط مي‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 فروردين 1399 | نظرات ()